Απλές συμβουλές για να αποφύγετε τους μυοσκελετικούς πόνους!

26/4/2017

 

Σχεδόν όλοι κάποια στιγμή στη ζωή μας θα παραπονεθούμε ότι μας «έπιασε» η μέση μας. Η οσφυαλγία, άλλωστε, είναι -βάσει μελετών- ο συχνότερος πόνος παγκοσμίως.

Δυστυχώς, η καθιστική ζωή της πόλης και οι στατικές εργασίες σε χώρους γραφείων, μπροστά σε  έναν υπολογιστή, δεν σας επιτρέπουν πάντα να αθλείστε και να διατηρείτε το σώμα σας σε καλή φυσική κατάσταση. Έτσι, οι δουλειές στο εξοχικό ενεργοποιούν μυϊκές ομάδες και αρθρώσεις που ήταν αδρανείς για μεγάλο διάστημα και μπορούν να προκύψουν μικροτραυματισμοί στο μυοσκελετικό σας σύστημα.

Οι κίνδυνοι είναι πολλοί. Αν σηκώσετε βάρη, σκύψετε πολλές φορές, σπρώξετε αντικείμενα, τότε είναι πιθανόν να τραυματίσετε τη μέση σας και να παρουσιάσετε οσφυαλγία ή ισχιαλγία. Μπορεί πάλι να πιέσετε τα γόνατα και τους τένοντές σας παραπάνω από το συνηθισμένο, οπότε να προκύψει κάποια θλάση, τενοντίτιδα ή ακόμα χειρότερα ρήξη συνδέσμων. Πολλοί τραυματισμοί και πόνοι εστιάζονται επίσης στην περιοχή του αυχένα.

Τι μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε τέτοιους τραυματισμούς που θα σας χαλάσουν τις διακοπές;

  • Ξεκινήστε με τις πιο εύκολες δουλειές, ώστε να κάνετε το απαραίτητο «ζέσταμα» και να προετοιμάσετε το σώμα σας.
  • Αποφύγετε να σηκώνετε βαριά αντικείμενα μόνοι σας. Ζητήστε βοήθεια από κάποιον.
  • Σκύβετε με λυγισμένα γόνατα και ίσια την πλάτη για να αποφύγετε την επιβάρυνση της μέσης.
  • Μην παραμένετε πολλή ώρα σε βαθύ κάθισμα με λυγισμένα γόνατα ή γονατιστός. Προσπαθήστε να τεντώνετε τακτικά τα χέρια και τα πόδια σας, ώστε να διευκολύνετε την κυκλοφορία του αίματος προς τους μυς.
  • Αποφύγετε να εξαντληθείτε κάνοντας συχνά διαλείμματα.
  • Αν πονέσετε σε κάποιο σημείο του σώματός σας, καλό θα ήταν να σταματήσετε ό,τι κάνετε, να ξεκουραστείτε και αν ο πόνος επιμείνει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Τέλος, μην ξεχνάτε ότι δεν πρέπει να υπερεκτιμάτε τις δυνάμεις σας! Η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία! Προφυλάξτε τον εαυτό σας και απολαύστε τις διακοπές σας!